Pages

Selasa, 30 Oktober 2012

Perkembangan telur merpati hari ke 7


Hari ni dah hari ke 7 projek eraman telur burung merpati. cuma satu telur jer yg masih elok. masa suluh tu die dah ade urat2 merah dah. telur lagi satu dah rosak . dah jadi telur tembelang. Bila kami suluh ( egg candling), nampak hitam jer. pastu ada bau hamis mcm benda busuk keluar dari incubator. untuk mengelakkan telur lagi satu pun rosak, maka kami pun buang telur yg tak elok tu. sempat lah kami pecahkan telur tu ( jauh dari kawasan rumah takut berbau ) . dan seperti yg dijangka, telur tu mmg rosak. kalau dikira, tempoh eraman burung merpati adalah 18 hari. tarikh tamat tempoh adalah pada 10hb 11, 2012. seperti biasa, kami akan beri 2 - 3 hari buffer tambahan untuk membenarkan telur tersebut menetas. jika dikira pengalaman sebelum, memang tepat harinya, cuma tak surelah pukul berapa dia menetas. apa pun harap2 kali ini kejayaan masih memihak pada kami. Sedih memikirkan nasib burung2 sebelum ni. hrmm.. takpelah. you'll only fail when you stop trying :) 

telur tembelang.....

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Related Posts with Thumbnails